Doktorer och vardag

Om 6½ timme är det dags för ett besök på psyk igen. Jag borde ha lagt mig för längesen, men är inte ett dugg trött. Råkade slumra till en aning i eftermiddags under tiden jag tvättade. Vilket gjorde att jag fick lite panik när jag vaknade 15 min innan min tvättid var över och jag fortfarande hade kläder i både tvättmaskin och torktumlare. Blev till att hänga upp allt runtom i lägenheten. Har fått göra det någon gång tidigare och då insett att min lägenhet är inte så stor som den känns ibland. Åtminstone finns här inte mycket plats att hänga kläder på, även om både soffor och köksstolar används. Det är bara när det är dags att dammsuga och fixa med allt annat tråkigt som den känns som ett mindre slott. 
 
Var på vårdcentralen i mitten på förra veckan och lämnade blod samt pratade med min doktor där. Hon kollade lungor, hjärta och blodtryck. Hon sa att allt var bra och även att mitt blodtryck var förvånansvärt bra för någon i min ålder, speciellt med tanke på min extra vikt. Vägde mig också och jag hade gått upp lite, ca 2½ kg, under dom senaste två åren. Vilket i mina mått inte är så mycket med tanke på 2008 då jag gick upp nästan 50kg på ett år. Det var hemskt och jag har inte riktigt hittat varken energin eller motivationen till att göra av med dom igen, dock känns det bra att det verkar ha stabiliserat sig, kanske kan det bli en sporre. Med tanke på hur passiv jag är och hur min kost ser ut så borde jag kunna tappa en hel del om jag bara gör små förändringar. 
 
F.ö. så händer väldigt lite. Dagarna har rullat på med spontansömn, datorspelande och mindre deppressions svackor. I måndags somna jag en sväng på eftermiddagen och när jag vakna hörde jag fåglar som kvittra utanför, världen var helt plötsligt vit och allt hade blivit så tyst. Jag älskar snön för att den dämpar världen och gör att dom få saker som verkligen är värde att lyssna på får sin chans. Det var trevligt och jag låg där i min säng och bara lyssnade. Sådana tillfällen önskar jag att kunde stanna tiden en stund och bara få njuta lite extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0