Hjälp aldrig någon annan

Något jag lärt mig genom åren är, hjälp aldrig någon annan. Jag vet inte hur många gåner jag sagt ja till att hjälpa någon annan fixa något och så har mina grejor gått sönder pga det. Vilket självklart hände igen i lördags. Jag hade lovat hjälpa till att fixa min systers pojkväns dator. Det slutade med att min dvdbrännare inte längre fungerar samt att min processorfläkt nu är kaputt, vilket i sin tur betyder att jag måste byta hela kylannordningen i min stationära dator. Jag har egentligen inte pengar till det, men utan dator så är jag förlorad. Det är den som sysselsätter mitt huvud så att jag inte mår dåligt, det är den som gör att jag kan komunicera med omvärlden och upprätthålla ett hyffsat social liv utan att behöva lämna lägenheten. Nu är den död och jag är ledsen. Som tur var har jag fortfarande denna laptopen. Tyvärr går det inte göra mycket mer än att skriva och ibland titta på youtube klipp på den.
   Igår slarvade jag med tabletterna igen då jag mest sov för att få dagen att gå. Jag var hopplöst trött fick inget gjort. Eller jo, jag drack en kopp kaffe och dela en pizza med syster som var här en sväng. Fick jord av henne så jag kan plantera om mina blommor. Jag är egentligen ingen växtmänniska, det låter jag mamma och mina systrar ta hand om. Ändå så har jag lyckats hålla liv i alla fyra växterna jag fått. En eller två av dom har varit med sen jag flytta in här, för snart två år sen, så jag är nog inte helt hopplös när det kommer till att hålla liv i grönsaker.
 
Jag kom på att jag måste försöka ta reda på lite mer om KBT (kognitiv beteende terapi) tills nästa besök på psyk. Min läkare där tyckte att det kunde vara något för mig att prova. själv är jag inte helt övertygad ännu, antar att mer info kan ge lite bättre klarhet i det hela.
   F.ö. så tycker jag fortfarande fruktansvärt illa om människor som avbryter andra som pratar. Speciellt när det är läkare som ställer frågor till en och sen inte lyssnar på svaret. Eller helt enkelt avbryter när jag har något annat att säga. Samma sak gäller min familj, dom är oerhört bra på att inte lyssna.
 
Nu ska jag se om jag orkar fixa lite mer disk och sen ta en dusch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0