Jul och nyår.

Mindre än ett dygn kvar till det nya året nu. Skulle gått och lagt mig för längesen, men vilade lite i eftermiddags så är inte vidare trött. Blir väl att jag sover till sent i eftermiddag, sen får jag fixa mig lite mat och gömma mig i ett hörn innan alla sätter igång med sitt oväsen där ute. 
   Det absolut skönaste med ett nytt år, är att där inte är några födelsedagar eller högtider som kräver social umgänge förrän sent i april. Så en hel massa månader utan sånt känns bra. Dock har jag två tider till läkare redan andra veckan i januari. 
 
Julafton förflöt ganska lugnt. Åt mat, öppna julklappar, dom spelade lite kort och jag gick och la mig och vila en stund i väntan på att åka hem. Fick mig en del väldigt trevliga julklappar, 800:- presentkort på IKEA, en jättestor spargris, lite olika former av lakrits (bästa sortens godis), en ny taklampa till köket, samt ett sett med risskålar, ätpinnar och rullmatta för att göra sushi. Hade inte väntat mig att få något alls så det var verkligen en trevlig överraskning. 
 
Nu är det dags att försöka sova lite. Klockan är snart 7 och det lär väl inte dröja så många timmar innan allt oväsen börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0