Avbruten

Jag har haft en riktigt hyfsad dag idag fast jag fortfarande är förkyld. Det har blivit mycket vilande som vanligt men även ett besök på studiefrämjandet ikväll tillsammans med en hög andra typer som spelar kort där varje onsdag. Det var ett tag sen jag var där men oavsett när jag dyker upp, oavsett hur länge jag varit bort därifrån, så känns det som det var förra veckan jag träffade dom. Folk där är alltid trevliga och även om vi spelar för att vinna, så har vi samtidigt roligt och ingen beter sig illa. Något som jag inte upplevt på många andra platser. Jag skulle behöva ta mig dit oftare, jag borde göra mer för att bearbeta min sociala fobi. Eller social fobi är det väl inte egentligen, jag trivs bara bättre hemma. 
   En sak kan dock irritera mig ganska kraftigt där imellanåt, speciellt när jag inte mår så bra, och det är att alla är så fruktansvärt högljuda. Visst, det får man kanske ta när man trycker in 10+ killar i en lokal. Dock verkar alla där alltid vara den som för mest oväsen, och det har jag väldigt svårt för. Ännu värre är det när man börjar prata med någon och så kommer valfritt vandrande oväsen och avbryter mig mitt i meningen och börjar prata om något annat, dubbelt så högt som jag och någon annan i lokalen pratar. Jag hatar att bli avbruten när jag pratar och jag hatar när andra blir avbrutna när dom pratar med mig. Uppenbarligen så är alla männsikor viktigare än någon annan här i världen, åtminstone enligt dom själva (med vissa få undantag). Eller så saknar dom helt enkelt bara sunt förnuft och grundläggande kunskap i hur man beter sig i grupper med folk. Oavsett så gör det mig på riktigt dåligt humör. 
   Det där med att konstant bli avbruten alltid är en av dom största anledningarna till att jag sällan säger något i andra människor sällskap, åtminstone om det är mer än jag och ytterligare en person. Tyvärr så har detta gjort att folk i allmänhet tycker att jag är tråkig och introvert. Är det så konstigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0