Rastlös?

Jag känner att jag skulle behöva göra något, sysselsätta mig på något vis. Jag önskar jag kunde hitta ett jobb jag kunde sköta hemifrån, slippa alla statliga instanser som ställer till kaos. Slippa ångesten över att inte ha nog med pengar månaden ut. Fast mest av allt för att dämpa rastlösheten jag har börjat känna av.
   Jag har länge funderat på att börja träna på gym. Jag har gjort det förr och trivdes bra med det. Det är en form av träning som jag uppskattar. Ut och gå/springa är inte min grej. Har ett gym ca 200 meter bort så det är inga långa sträckor jag behöver ta mig heller för att träna, vilket underlättar. Ju längre bort ju jobbigare och mindre motiverande blir det. Får nog vänta tills den värsta värmen gett med sig, är fortfarande alldeles för varmt.
 
Kvällarna har blivit jobbigare på senaste, ångestattackerna slår igenom mer och mer. Jag hade hoppats på att kunna vända detta nu och komma på fötter igen, ta tag i saker. Eller det är åtminstone vad jag försöker intala mig själv. Det är svårt att övertala sig själv till att göra något alls när man skakar, hyperventilerar och hela världen snurrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0