Hemmalagat

Igår natt laga jag mat hemma för första gången på evigheter. Måste säga att det är godare med hemmalagat än skräpmaten jag brukar köpa ute. Det har blivit alldeles för mycket av den varan dom senaste veckorna. Ska försöka rycka upp mig och göra lite mer eget. Sparar en hel del pengar på det och dom behöver jag alltid. Får försöka planera det bättre och kanske även försöka komma in i en bättre dygnsrytm. Jag gissar att det sistnämnda kommer att bli det svåraste.
   Jag har så länge jag kan minnas haft svårt att sova på nätterna. Jag brukar istället piggna till när mörkret faller på och sedan bli trött när solen börjar titta fram. Vilket faktiskt nu när jag tänker efter har stämt extra bra in nu under sommaren. jag har svoit alldeles för mycket och nästan oavkortat under dagtid. Visst, jag är inte speciellt förtjust i värmen heller och det enda stället som är svalt är min säng. 
 
Fick en skrämmande hjärtklappning i går kväll. Låg i sängen och lästa lite bok när hjärtat plötsligt fick för sig att börja tokslå, och det lugna inte ner sig igen förrän efter ett par minuter. Jag tycker inte om när min kropp gör så mot mig. Det drog igång ett panikångestanfall som inte alls hjälpte det hela. Som tur var la det sig lite när hjärtat lugna ner sig. 
 
Klockan är snart 07.00. Jag ska lägga mig och läsa en runda till och förhoppningsvis sova en lite sväng också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0