Fest och förlovning

Var iväg en runda i eftermiddags med min svåger. När jag kom hem så tog det inte långt tid innan jag somnade till. Blir helt slut bara av att vara ute numera. Inte fysiskt, men huvudet börjar bete sig underligt om jag inte vilar ett tag. Blev dock att jag sov lite längre än väntat. Vaknade vid halv tio i kväll av att mina grannar hade fest, en väldigt högljud sådan.
   Jag minns fragment av en fruktansvärt underlig dröm som jag faktiskt tror kan få mig inlåst om jag återger den i detalj. Jag har haft väldigt många såna dom senaste månaderna. Kanske är det tabletterna som gör det, eller är det kanske så att jag bara behöver prata med någon. Förhoppningsvis så kan skrivandet här lätta på trycket lite och normalisera drömmarna en aning.
 
Häromdagen så förlovade sig två nära vänner sig. Riktigt roligt för dom båda och jag hoppas dom får det bra tillsammans. Dom verkar passa väldigt bra ihop även om jag ibland fått lite underliga vibbar från den ena parten. Det är förmodligen bara min inbillning. Jag hoppas det är så.
  Även om det är dom två personer jag umgås mest med så kunde jag ändå inte låta bli att känna svartsjuka när jag hörde det. Jag vet att det är dumt men ändå så händer det till och från. Det är inte dom jag är svartsjuka på utan snarare vad dom har. Undermedvetet så finns där visst ett väldigt sug efter att få slippa ifrån den här ensamheten och få uppleva allt det där som dom och många andra har. Samtidigt så vet jag att ett förhållande hade varit oerhört svårt för mig att hantera. Jag antar att det är något jag får försöka hantera om det väl skulle dyka upp någon i mitt liv. Tills dess så är det väl dumt att oroa sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0