Eldfödd

 
 
Hade satt klockan på väckning vid 11 så att jag skulle hinna klä på mig innan jag skulle iväg på min systerdotters kalas. Vakna en stund innan, lyfte telefonen och titta på den, då ringde den. Det var förmodligen bara en tillfällighet, men efter boken jag läste inatt innan jag somnade "Eldfödd" av Stephen King, så börja jag självklart fundera. Är det möjligt att ha någon form av ytterst passiv psykisk förmåga som låter mig vakna precis innan så jag inte ska bli panikväckt av ringsignalen? Förmodligen inte, men det är en kul tanke. Alla vill vi väl vara lite speciella. 
   Det blev en lugn födelsedag. Grillad korv och lite tårta. Fick äntligen i mig lite mat. Åkte dock därifrån efter bara två timmar. Var varm, trött och huvudvärken var på väg tillbaks, så det blev till att åka hem och lägga mig. Vakna någon timme senare av att grannen dragit igång sin musik igen. 
 
Ingen aning vad jag ska hitta på ikväll. Är inte speciellt sugen på något alls just nu. Kanske blir mer bok, eller en film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0