Äntligen måndag

Idag har det varit ganska lugnt, bara ätit och sovit. Haft huvudvärk så inte varit så pigg på något alls. har även lyckats vända dygnet en aning efter helgens tortyr från mina grannar. I lördags kväll gick jag och la mig tidigt för att jag inte mådde något vidare. Vaknade vid 22.30 av att någon dragit igång en något högljud fest, vilken fortsatte fram till 7 på morgonen. Underbart. Lyckades somna efter det och sov några timmar innan jag vakna igen av att grannarna över mig börjat bråka igen. Jag förstår inte varför hon som bor där inte slängt ut killen redan, flera gånger i veckan står han och skriker åt henne och hotar med att döda henne. Dom slåss, kastar saker på varandra, gråter och stampar omrking. Jag har redan ringt polisen en gång och anmält det, tyvärr så valde polisen att inte göra något alls. Ibland så hoppas jag att han faktiskt ska ha ihjäl henne, då hade det till slut blivit tyst där uppe. Avsaknaden av empati är alltid lite extra märkbar när jag är trött och irriterad. 
 
Klockan är snart 04.00 igen så jag antar att det är dags att krypa till säng och försöka sova någon timme. Vaknar jag i vettig tid senare idag så ska jag nog försöka ta mig bort till thairestaurangen och köpa med mig mat hem. Deras lunchbuffé är ganska trevlig och brukar räcka till både lunch och kvällsmat. Någon energi till att laga mat och städa har jag fortfarande inte lyckats frammana. Jag kanske har större tur imorgon. 
 
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0